top of page

FAQ

  • Wat is jullie emailadres?
    Je kan ons bereiken via info@silkeamsterdam.com
  • Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
    Wat jammer om te horen! Neem contact met ons op via een contactformulier of stuur een email naar info@silke-amsterdam.nl. Vermeld hierin je klacht, je opdrachtnummer en waar mogelijk een foto van je klacht.
  • Wat zijn jullie social media accounts?
    Wij zijn te vinden op Instagram, Facebook en Pinterest.
  • Hoeveel kost de verzending?
    Bestellingen worden standaard met pakketpost verstuurd vanwege de breekbaarheid van onze producten. In Nederland bedragen de verzendkosten €4.95,-. Bestellingen boven de €30,- worden gratis bezorgd. Benieuwd naar de vezendkosten voor andere landen? Die kan je hier vinden.
  • Op welke wijze wordt mijn bestelling verstuurd?
    Wij versturen onze pakketten met PostNL en DPD. Vanwege de breekbaarheid van de kaarsen is er alleen keuze voor pakketpost verzending.
  • Verzenden jullie naar het buitenland?
    Zeker! Wij verzenden onze kaarsen in heel Europa. Mis je toch een land waar wij (nog) niet bezorgen? Laat het ons weten en wie weet kunnen wij dit voor je aanpassen!
  • Kan ik mijn bestelling ophalen in Amsterdam?
    Helaas is het nog niet mogelijk om je bestelling af te komen halen in Amsterdam.
  • Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
    Aangezien al onze producten met de hand worden gemaakt, hebben wij een iets langere levertijd dan je tegenwoordig gewend bent van webshops. Ambacht kost tijd, en dus hebben wij geen 'Voor 24.00 uur besteld, morgen in huis'-beleid. ​ Bestel jij jouw bestelling vóór 18.00 uur, dan garanderen wij dat jouw bestelling binnen 5 werkdagen wordt meegegeven met de post. Is jouw bestelde product op voorraad? Dan is de kans groot dat je bestelling eerder dan 5 werkdagen verzonden wordt! Heb je je bestelling op een specifieke datum nodig? Neem contact met ons op en we kijken wat we voor je kunnen doen!
  • Ik moet mijn bestelling voor een bepaalde datum binnen hebben. Redden jullie dat?
    Heb je je bestelling per se voor een bepaalde datum nodig omdat het bijvoorbeeld voor een verjaardag of andere gelegenheid is? Neem dan even contact met ons op en wij zullen graag voor je kijken of we die deadline voor je halen!
  • Kan ik mijn bestelling retour sturen?
    Dat kan, hier kan je meer info lezen over het terugsturen van je bestelling.
  • Welke betaalmogelijkheden zijn er?
    Je kan bij Silke-Amsterdam betalen met Ideal, Paypal, Klarna, Visa, Mastercard, Amex, ChinaUnionPay, JCB, Diners, CartesBancaires, Electron en Maestro.
  • Kan ik nog wat toevoegen aan mijn bestelling?
    Zolang je bestelling nog niet ingepakt is, is het mogelijk om nog iets eraan toe te voegen. Neem hiervoor contact op met ons en wij kijken voor je wat er mogelijk is!
  • Kan ik mijn bestelling als cadeau laten bezorgen?
    Zeker! Vul gewoon als ontvangstadres het adres in waar je de bestelling heen wil sturen. Wij zullen geen pakbon oid meeversturen met de bestelling.
  • Kan ik mijn bestelling als cadeau laten verpakken?
    Wij proberen voor iedere klant de bestelling zó in te pakken dat het altijd een cadeautje is om deze uit te mogen pakken. Speciale cadeauverpakking zijn helaas (nog) niet mogelijk.
  • Welke was gebruiken jullie voor de kaarsen?
    Wij gebruiken natuurlijke koolzaadwas uit Europa. Vanwege de lagere voetafdruk op het milieu - zo komt bijna alle sojawas de halve wereld overvliegen - hebben wij gekozen voor een meer lokalere optie. Dat is beter voor het milieu én daarnaast is koolzaadwas ook een heel fijn materiaal om mee te werken.
  • Zitten er schadelijke stoffen in de kaarsen?
    Absoluut niet! Zolang het voor ons niet zeker is uit wat voor materiaal onze kleurstoffen of kaarswassen bestaan, gebruiken wij het niet! Vandaar dat je er bij Silke-Amsterdam zeker van kan zijn dat er geen schadelijke stoffen in de kaarsen zitten. Je kan dus met een gerust hart onze kaarsen aansteken.
  • Hoe worden de kaarsen verpakt?
    Wij verpakken de kaarsen in FSC® gecertificeerde verzenddozen. Het opvulmateriaal in de dozen is tevens FSC® gecertificeerd, milieuvriendelijk en het houtvrije papier is 100% biologisch afbreekbaar.
  • Doen jullie aan influencer samenwerkingen?
    Soms! Mocht je interesse hebben in een influencer samenwerking, stuur dan even een mail naar info@silke-amsterdam.nl met als onderwerp 'Influencer samenwerking' of vul hier een formulier in.
  • Kan ik Silke-Amsterdam kaarsen verkopen in mijn winkel/webshop?
    Mocht jouw winkel/webshop helemaal in ons straatje passen dan is er zeker de mogelijkheid tot wholesale verkoop. Mocht je interesse hebben in een wholesale verkoop, stuur dan even een mail naar info@silke-amsterdam.nl met als onderwerp 'Wholesale verkoop' of vul hier een contactformulier in.
  • Krijg ik korting als ik grote aantallen koop?
    Heb je een groot aantal kaarsen nodig voor bijvoorbeeld een verjaardag, trouwerij of ander event? Stuur ons een mailtje naar info@silke-amsterdam.nl met de hoeveelheid kaarsen die je nodig hebt en welk type kaars en wij zullen kijken wat mogelijk is!
  • Mijn vraag staat hier niet tussen en ik heb een ander idee betreffende samenwerking!
    Leuk! Stuur een mail naar info@silke-amsterdam.nl met je idee en wie weet komt er een mooie samenwerking uit.
  • Verkopen jullie cadeaubonnen?
    Op het moment nog niet, maar daar wordt aan gewerkt!
  • Gaan jullie geurkaarsen verkopen?
    Dat staat zeker op de planning! Volg onze social media accounts om op eerste op de hoogte te zijn van een geurkaarsen collectie lancering!
  • Wat bedoelen jullie met 'exclusief' bij de kaarsen?
    Het label 'exclusief' bij de kaarsen betekent dat deze kaarsen zijn gemaakt met een handgemaakte, unieke mal. Deze mallen kunnen dus niet door andere bedrijven worden ingekocht en daarmee zijn wij van Silke-Amsterdam de enige die dat type kaars kunnen maken.
bottom of page